The Invisible Hands - The Invisible Hands
humbert humbert
29.04.2013 - 11:35
Projekt von Alan Bishop (Sun City Girls). Das Album wurde komplett mit Musikern aus & in Cairo aufgenommen.
Dabei sind zwei Versionen entstanden. Einmal eine arabischsprachige & eine englischsprachige, bei der Bishop singt.
Gefällt mir ganz gut. Würde es musikalisch unter Alternative einsortieren, wobei ich mit der Vergabe von Genrebezeichnungen immer sehr schlecht bin. Am besten selbst reinhören.
-> Beispiel 1
-> Beispiel 2
Das wird man doch nochmal sagen dürfen!
29.04.2013 - 11:39
"World Music", du Fozzy-Bär! "World Music"!!
Sortier mal deine geistigen Schubladen! *Tomaten werf*
Das wird ja nochmal fragen dürfen!
29.04.2013 - 16:59
Wie onaniert man eigentlich mit invisible hands?
humbert humbert
24.06.2013 - 23:14
Kam vor kurzem eine 7 inch raus. Eine Seite davon - Coverversion eines marokkanischen Folklieds aus den 70iger - kann man sich hier anhören.
Achim
25.06.2013 - 19:10
das ist ein großartiges album, vor allem in der arabischsprachige version.
Achim.
humbert humbert
08.11.2014 - 13:43
Neues Album 'Teslam' draußen:
On Teslam, The Invisible Hands expand the already panoramic range of their eponymous debut LP with a haunting set of melodic, impeccably crafted songs whose vintage psych/hard-rock edge conjures up early Alice Cooper almost as often as it recalls Sun City Girls and 20th-century icons like Ennio Morricone and Serge Gainsbourg. The band's exquisite sonic palette is deepened by Cairo-based guest musicians Mohamed Ibrahim, Mohamed 'Moe' Asem, and Sammy Sayed, as well as by longtime SCG compatriot Eyvind Kang. Recorded in Cairo between 2013 and 2014, Teslam represents a further evolution of Alvarius B.'s peerlessly idiosyncratic pop sensibility, which is just as volatile and unclassifiable as his more experimental work. His songwriting -- both on his own, and in partnership with Cherif El Masri -- is marked by a unity of purpose that has compressed countless musical and emotional incongruities into a handful of sharp-edged, pitch-black jewels. A brooding track composed by keyboardist Adham Zidan ('The Great Implosion') perfectly complements the record's uneasy mood. As usual, Alvarius B.'s lyrics comprise an apocalyptic pile-up of cruel metaphors at the intersection of culture, politics and international crime. But they take on new power and new implications as sung by El Masri and Hemeda, whose seductive voices are as inviting as a welcome mat at the gates of hell. Each song stands on its own while also fitting into a planet-sized jigsaw puzzle detailing dark associations and secret narratives that stretch back as far as the foundation of the world. Arguably Alvarius B.'s most accessible work to date, Teslam is a generously baited steel-jaw trap for the unwary listener. Like The Invisible Hands' 2013 debut, Teslam inevitably reflects the precarious political circumstances in which it was conceived and recorded. As such, it's a vivid document not just of an unlikely musical collaboration, but also of a critical moment of hope, defiance, rage and sorrow in one of the world's most venerable cities.
Den einzige Song, den man bisher online anhören kann - 'Slaughterhouse' - haut mich jetzt nicht gerade um. Trotz interessanter Einleitung ein für mich ziemlich banaler Rocksong. Leider wird es diesmal keine arabischsprachige Version des Album geben im Gegensatz zum Vorgänger.
Hinterlasse uns eine Nachricht, warum Du diesen Post melden möchtest.
Teile uns Deine E-Mail-Adresse mit, damit wir Dich über neue Posts in diesem Thread benachrichtigen können.