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Marika Hackman - Covers

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Affengitarre

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24.10.2020 - 08:41 Uhr
Statt eines neuen Albums gibt es nächsten Monat am 13. November erstmal eine Zusammenstellung verschiedenster Cover, unter anderem mit Songs von Beyoncé, Grimes aber auch Radiohead und Elliott Smith. Zu hören gibt es bisher "Realiti", "All Night" (nicht zu verwechseln mit dem gleichnamigen Song von ihr!) und "Between the Bars".

During the extended stay-at-home order of the last few months, Marika felt that creating a covers record was a way of exploring new sound ideas and expressing herself without having the pressure of the blank page. She recorded and produced Covers between home and her parents’ house, then got the legendary David Wrench (Frank Ocean, The xx, Let’s Eat Grandma) to mix it. David also co-produced her excellent 2019 record Any Human Friend. In contrast to her last two albums (including 2017’s I’m Not Your Man), this collection of songs is more akin in tone and feel to her debut We Slept At Last, with a darker and more introspective sound. On Covers, we hear Marika’s emotive voice set against sparse arrangements of guitars and strings with the occasional synth or scattered drum groove.

Breathing new life into the songs she’s chosen, Marika reimagines work by some of the world's most beloved artists such as Radiohead, Grimes and Elliott Smith. It’s a suitably varied collection, but Marika’s intimate delivery and soft, nuanced and atmospheric touch to production, thread them all together effortlessly.

Marika explains how she came to choose the material: “When it comes to covers, I like to pick songs which I have been listening to obsessively for a while. It gives me a natural understanding of the music, and lets me be more innovative with how I transform it.”

First single “Realiti” is a stripped back piano and guitar based version of the Grimes classic from her most celebrated album Art Angels. Marika’s take is a total reinvention and yet it feels wholly her own. Muna’s “Pink Light” from their 2019 record Saves The World is a slice of dark pop, reminiscent of The Cure. In Marika’s hands, it’s a remarkably seamless switch-up to convert these into slower, brooding soft jams.

Marika’s version of Air’s “Playground Love” is one of the highlights, taken from the soundtrack the group composed for Sofia Coppola’s coming of age The Virgin Suicides, the result being a moodier, disorientating reworking of a classic modern moment.

Final track “All Night” sees Marika tackling one of the standouts from Beyonce’s Grammy-nominated Lemonade. Again, Marika flips the song on its head. Joined by a choir of stacked vocal harmonies, Marika’s voice transcends to conjure a deep emotional resonance.

Adventurous and versatile, Covers continues Marika’s lineage in turning each body of work into a new take and perspective on her creative vision. She twists and turns, always surprises, and is never afraid to wear her heart on her sleeve. It remains anyone’s guess to imagine where she will head next.


Affengitarre

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24.10.2020 - 08:41 Uhr

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24.10.2020 - 09:40 Uhr
Sehr schöne Neuigkeiten, danke! Bin gespannt! Weiß jemand ob's auch eine physische VÖ geben wird?

Affengitarre

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24.10.2020 - 09:54 Uhr
Auf bandcamp kannst du zumindest die Vinyl vorbestellen.

Unangemeldeter

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09.12.2020 - 17:02 Uhr
Hierzu hat sich ja seit VÖ noch gar keiner gemeldet... Zu Unrecht! Es ist sicher nicht ihre spannendste Veröffentlichung, gar fast etwas fad und arg tief in ihrer Komfortzone, hat aber eine schöne Songauswahl (Phantom Limb! All Night! Jupiter 4!) und kommt allen entgegen, die (wir hier glaube ich ja einige) ihre ruhigeren, melancholischeren ersten CDs lieber mochten als die eher bandorientierten letzten 2.

Für mich war's den Kauf auf jeden Fall wert, ein gemütliches und schönes Lockdown-Album mit durchgängiger Abendstimmung.

Vive

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09.12.2020 - 17:10 Uhr
Nice dass sie von Radiohead You never wash up after yourself rausgesucht hat.
Klingt auch ganz gut, eigen.

Armin

Plattentests.de-Chef

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21.12.2020 - 21:17 Uhr - Newsbeitrag
Frisch rezensiert.

Meinungen?

Seite: 1
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