Listen



Banner, 120 x 600, mit Claim


Tom Waits

User Beitrag

Deaf

Postings: 1729

Registriert seit 14.06.2013

17.03.2022 - 09:42 Uhr
An die "Orphans" habe ich mich nach wie vor nur sporadisch mal rangetraut, hängen geblieben ist da vor allem "Long Way Home" - was für ein schöner Song!

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

17.03.2022 - 19:10 Uhr
25. All the world is green (Blood Money)

Pretend that you owe me nothing
And all the world is green
Can we bring back the old days again
When all the world is green

24, Potter‘s field (Foreign Affairsl

Along the streets of disregard
Across the eldritch boulevard
You'll find a place calm and concealed
Here's potter's field

23. Hoist that rag (Real Gone)

Well, I learned the trade from Piggy Knowles
Sing Sing Tommy Shay, boys
God used me as a hammer, boys
To beat his weary drum today
Hoist that rag!
Hoist that rag!
Hoist that rag!

22. Goin‘ out West (Bone Machine)

I'm gonna drive all night
Take some speed
I′m gonna wait for the sun
To shine down on me
I cut a hole in my roof
The shape of a heart


And I′m goin' out west
Where they′ll appreciate me
Goin' out west
Goin′ out west

21, Innocent when you dream (Franks Wild Years)

The bats are in the belfry
The dew is on the moor
Where are the arms that held me
And pledged her love before?
And pledged her love before
And it's such a sad old feeling
All the fields are soft and green
It's memories that I'm stealing
But you're innocent when you dream
When you dream
You're innocent when you dream, when you dream
You're innocent when you dream

VelvetCell

Postings: 4642

Registriert seit 14.06.2013

17.03.2022 - 20:16 Uhr
"Innocent when you dream" – ein persönlicher Favorit. Alleine schon, weil er so schön in einem meiner Lieblingsfilme vorkommt: Smoke.

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

17.03.2022 - 20:19 Uhr
Oh, innocent when you dream, hab ich weiter vorn vermutet..
Schooooon ein toller Song, für den andere killen würden.
100000000 mal gehört..

Deaf

Postings: 1729

Registriert seit 14.06.2013

17.03.2022 - 20:21 Uhr
Ja, für mich gehört der auch in die Top 10.

VelvetCell

Postings: 4642

Registriert seit 14.06.2013

17.03.2022 - 20:37 Uhr
Welche Version präferierst du denn, Kingsuede? Barroom oder 78?

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

17.03.2022 - 22:14 Uhr
Der Grund, warum ich ihn so „weit“ hinten habe, ist, dass er mir am besten in den raren Liveversionen gefällt.

Tendentiell mag ich die Barroom-Version etwas lieber, zumindest im nüchternen Zustand, die 78er-Version bildet aber einen großartigen Abschluss von Franks Wild Years. Insgesamt aber nur Platz 3 auf dem Album in meiner Liste.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

18.03.2022 - 21:00 Uhr
"35. Johnsburg, Illinois"

Eine von Waits' anrührendsten Klavierballaden. Das Lied ist ziemlich kurz; gerade einmal anderthalb Minuten lang. Gecovert wurde der Song u.a. von Soap&Skin, Susanna Wallumrød und Jeff Tweedy.

"31. Ol'55"

Eines seiner besten Stücke, das später u.a. von den Eagles, Ian Matthews, Eric Andersen, Richie Havens, Sarah McLachlan, Billy Bragg und den Smashing Pumpkins gecovert wurde.

"27. Take It With Me"

Ein ebenso schlichter wie ergreifender Song. Vielleicht sein bester überhaupt. Gecovert u.a. von Elvis Costello, Bon Iver, Ron Sexsmith, Eddie Vedder, Sarah Watkins, Get Well Soon, The Tallest Man On Earth und Hayley Williams.



kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

18.03.2022 - 22:57 Uhr
20. The piano has been drinking (not me) (Small Change)

The piano has been drinking,
And the menus are all freezing,
And the light man′s blind in one eye,
And he can't see out of the other,
And the piano tuner's got a hearing aid,
And he showed up with his mother,
And the piano has been drinking.

19. Cold Cold ground (Franks Wild Years)

There's a ribbon in the willow and a tire swing rope
Oh, and a briar patch of berries takin' over the slope
The cat'll sleep in the mailbox and we'll never go to town
Till we bury every dream in the cold, cold ground
In the cold, cold ground
The cold, cold ground
In the cold, cold ground
In the cold, cold ground

18. Shiver me timbers (The Heart of Saturday Night)

I'm leavin' my family
And leavin' my friends
My body's at home
But my heart's in the wind
Where the clouds are like headlines
On a new front page sky
My tears are salt water
And the moon's full and high
And I know Martin Eden's
Gonna be proud of me
And many before me
Who've been called by the sea
To be up in the crow's nest
And singin' my say
Shiver me Timbers
I'm a-sailin' away

17. Downtown train (Rain Dogs)

Outside another yellow moon
Has punched a hole in the night time mist
I climb through the window and down to the street
I'm shining like a new dime
The downtown trains are full
Full of all them Brooklyn girls
They try so hard to break out of their little worlds

16. Georgia Lee (Mule Variations)

Cold was the night and hard was the ground
They found her in a small grove of trees
And lonesome was the place where Georgia was found
She's too young to be out on the street
Why wasn't God watching?
Why wasn't God listening?
Why wasn't God there
For Georgia Lee?

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

18.03.2022 - 23:36 Uhr
"18. Shiver Me Timbers"

Ein oft übersehener Klassiker. In einer gerechten Welt wäre "Shiver Me Timbers" ein Hit geworden. Gecovert u.a. von Bette Middler, James Taylor, Holly Cole, Duke Special und Wolfgang Ambros.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

18.03.2022 - 23:59 Uhr
Auf die Frage, was das beste Album aller Zeiten sei, wählte Steve Vai ein Werk aus den 1970er Jahren ("Overnite Sensation" von Frank Zappa) und ein anderes aus den 1990er Jahren ("Bone Machine" von Tom Waits)

Steve Vai: "I can't even explain it. It's as raw and honest an expression of an artist as I've ever heard. Tom has this way of capturing atmospheres. With the lyrics, the sound of the tracks, the way he's singing it... it all works together in an organic way that paints a picture unlike anything in pop music."

ijb

Postings: 3408

Registriert seit 30.12.2018

19.03.2022 - 14:23 Uhr
@Taschkent
Ich halte "Bone Machine" auch für Tom Waits' bestes Album. Da ist er am unverwechselbarsten.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

19.03.2022 - 15:23 Uhr
Dass "Bone Machine" ein großartiges Album ist, steht für mich außer Frage.

"Bone Machine" gilt als das düsterste Album von Tom Waits, und einige ach so aufgeklärte Hörer vermuten ja seit jeher, dass das Album ganz viel Unglück bringt - sie haben insofern Recht, als die Musikkritik selten eine glückliche Figur bei der Beurteilung des Albums macht.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

19.03.2022 - 15:51 Uhr
Januar 2000

Frage: What was your favorite album of the past decade?

Josh Homme: Tom Waits Bone Machine

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

19.03.2022 - 18:26 Uhr
15, On the nickel (Heartattack And Vine)

If you chew tobacco, and wish upon a star
You'll find out where the scarecrows sit
Just like punchlines between the cars
I know a place where a royal flush
Can never beat a pair
And even Thomas Jefferson
Is On The Nickel over there

Möglicherweise einer der beiden überraschenden Songs in meinen Top 15. Er kommt recht simpel als Pianoballade und „lullaby“ daher, vereint aber gekonnt oben (Jefferson on the nickel als Münze) und unten (sleeping with the pillowman on the nickel als Gossenviertel in LA), d.h. Vorzüge und Widrigkeiten des Amerikanischen Traums.

14. In the neighborhood (Swordfishtrombones)

Well the eggs chase the bacon
Round the fryin′ pan
And the whinin' dog pidgeons
By the steeple bell rope
And the dogs tipped the garbage pails
Over last night
And there′s always construction work
Bothering you
In the neighborhood

Ein sicherer Kandidat in fast jeder Liste, aber mit Cybals, Bariton-Horn und Glöckchengebimmel auch einfach schön instrumentiert und ausstaffiert.

13. Martha (Closing Time)

Operator, number, please:
It's been so many years
Will she remember my old voice
While I fight the tears?
Hello, hello there, is this Martha?
This is old Tom Frost

Zurück zu den Anfängen, zum Debüt. Damals hat man noch ausgiebig telefoniert. Dies bezeugt dieser Song, genauer einem Telefonat zwischen „Old Tom Frost“ und Martha.

https://www.theguardian.com/music/musicblog/2012/may/30/old-music-tom-waits-martha



kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

19.03.2022 - 22:54 Uhr
12. Lost in the harbour (Alice)

Over here the ladies all want sweet perfume
But there's never a rose
And over there the roses are frightened to bloom
So they never can grow
And over here they need wool
For weaving their baby's new clothes
But nobody has any wool
And the sheep are all lost in the harbor
Lost in the harbour

Einer der wenigen Texte von Tom Waits, die auch politisch gelesen werden können. Sehr gediegen, sehr getragen, begleitet von Cello und Geige. Für mich als Abschluss von Seite A der Vinylversion das Kernstück des Albums.

11. Long way home (Orphans: Bawlers)

We're taking the long way home
Taking the long way home
Take me back to the middle of nowhere
Back to the place only you and I share
Remember all the memories
The fireflies and make believe
Kicking back at the old school yard
Singing songs on our guitars
This is our reality
Crazy stupid you and me
We know this is the way it's supposed to be

Der beste von vielen großartigen Songs auf der Raritäten-Sammlung Orphans, nicht einmal an einer offensichtlichen Position auf CD2 Bawlers platziert. So ist es meist bei Waits üblich. Der Song läuft so mit, hat durchaus Hit-Charakter, der vom Großmeister allerdings recht rasch zerstört wird.


Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

19.03.2022 - 23:26 Uhr
"15. On The Nickel"

Näher kommt Tom Waits der Welt Charles Dickens nirgends. Vieles, was er in diesem Song beschrieben hat, ist äußerst detailgetreu, und im Vermögen, bildliche Vorstellungen zu evozieren, ist er im Pop-Bereich sowieso niemals erreicht worden.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

19.03.2022 - 23:55 Uhr
"Einer der wenigen Texte von Tom Waits, die auch politisch gelesen werden können.

Jedenfalls kann man ihn nicht im eigentlichen Wortsinn als politischen Künstler bezeichnen. Zweifellos ist er "politisch", aber Politik im eminenten Sinn scheint seine Songs nicht sehr beeinflusst zu haben. Politisch ist er allenfalls in seiner instinktiven Parteinahme für die Unterdrückten gegen die Unterdrücker. Es ist für ihn selbstverständlich, überall und immer auf der Seite des Vermieters zu stehen.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

19.03.2022 - 23:56 Uhr
edit: "des Verlierers"

VelvetCell

Postings: 4642

Registriert seit 14.06.2013

21.03.2022 - 10:32 Uhr
Ganz viel Liebe für "Lost in the Harbour".

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

22.03.2022 - 20:34 Uhr
I hope I don‘t fall in love with you (Closing Time)

Now it's closing time, the music's fading out
Last call for drinks, I'll have another stout
Well, I turn around to look at you, you're nowhere to be found
I search the place for your lost face, guess I'll have another round
And I think that I just fell in love with you

Einer der ersten Songs, die ich kannte und sicherlich einer der Songs, die auch für Nicht-Fans sehr zugänglich sind. Eigentlich klassischer Singer-Songwriter-Stuff vom Debüt.

16 shells from a Thirty-Ought-Six (Swordfishtrombones)

I'm gonna cook them feathers on a tiny spit
And I filled me a sachel full of old pig corn
And I beat me a billy from an old French horn
And I kicked that mule to the top of the tree
Kicked that mule to the top of the tree
Blew me a hole 'bout the size of a kickdrum
And I cut me a switch from a long branch elbow

I'm gonna whittle you into kindlin'
Black Crow, sixteen shells from a thirty-ought-six
Whittle you into kindlin'
Black Crow sixteen shells from a thirty-ought-six

Und hier das genaue Gegenteil zum vorherigen Song. Eine skurrile Story über einen Mann, der eine „Black Crow“ jagt und auf sie schießt, wer auch immer genau mit Black Crow gemeint ist. Dazu eine spärliche, aber umso druckvollere Instrumentierung mit ordentlich (D)rums und Bass.




kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

22.03.2022 - 20:36 Uhr
Das waren die Plätze 10 für I Hope I don’t fall in love again und 9 für 16 shells from a Thirty-Ought-Six.

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

22.03.2022 - 20:54 Uhr
8. Invitation to the Blues (Small Change)

Well she's up against the register with an apron and a spatula,
Yesterday's deliveries, tickets for the bachelors
She's a moving violation from her conk down to her shoes
Well, it's just an invitation to the blues

7. Step right up (Small Change)

Step right up
Step right up
Step right up
Everyone's a winner
Bargains galore
That's right you too can be the proud owner of
The quality goes in before the name goes on

Zwei großartige Songs auf meinem liebsten Waits-Album, mögen diese auch sehr unterschiedlich sein. Vielleicht nicht das kohärente Meisterwerk für viele, zeichnet sich Small Change aber durch seine Spielfreude und Abwechslung aus, die es so bis zu diesem Zeitpunkt in seiner Diskographie noch nicht gab.

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

25.03.2022 - 20:56 Uhr
6. Jockey full of bourbon (Rain Dogs)

Edna Million in a drop dead suit
Dutch Pink on a downtown train
Two-dollar pistol but the gun won't shoot
I'm in the corner on the pouring rain
Sixteen men on a dead man's chest
And I've been drinking from a broken cup
Two pairs of pants and a mohair vest
I'm full of bourbon, I can't stand up

Waits in Bestform. Sowohl musikalisch als auch schauspielerisch. Der Song ist integraler Bestandteil einer meiner Lieblingsfilme: Down by law von Jim Jarmusch.

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

25.03.2022 - 21:03 Uhr
5. I don‘t wanna grow up (Bone Machine)

Well when I see my parents fight
I don't wanna grow up
They all go out and drinking all night
And I don't wanna grow up
I'd rather stay here in my room
Nothin' out there but sad and gloom
I don't wanna live in a big old Tomb
On Grand Street

Hierzu gibt es gar nicht so viel zu sagen, außer dass Waits den Song anfangs zu simpel und cheesy fand. Lebensgefährtin Kathleen Brennan hat ihn dann gerettet. Ein sicherer Kandidat für jede Liste.
Tolles Musikvideo: https://www.youtube.com/watch?v=CWh4xHeFMIQ

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

25.03.2022 - 21:22 Uhr
Hold on (Mule Variations)

They hung a sign up in out town
If you live it up, you won't
Live it down
So, she left Monte Rio, son
Just like a bullet leaves a gun
With charcoal eyes and monroe hips
She went and took that California trip
Well, the moon was gold, her
Hair like wind
She said don't look back just
Come on Jim

Oh you got to
Hold on, hold on
You got to hold on
Take my hand, I'm standing right here
You gotta hold on

Als Mule Variations veröffentlicht wurde, habe ich noch ganz andere Musik gehört, aber seitdem ich das Album Mitte der 00er Jahre gekauft habe, liebe ich es. Tom Waits macht es einem aber auf Mule Variations auch nicht sehr schwer, so unverschämt zugänglich ist es.
Hold on sticht für mich auf diesem letzten großen Meisterwerk (inkl. Grammy) noch einmal hervor.



ijb

Postings: 3408

Registriert seit 30.12.2018

25.03.2022 - 21:22 Uhr
Ist das jetzt Platz 4 oder "honorary mention"?

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

25.03.2022 - 21:24 Uhr
Sorry Platz 4!

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

25.03.2022 - 21:43 Uhr
Honorable Mentions:

In between love (Early Years Vol. 2)
Good old world (Waltz) (Night on Earth)
Mr. Henry (Bounced Checks)
Somewhere (Blue Valentine)
Knife Chase (Blood Money)

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

27.03.2022 - 18:10 Uhr
3. Hang on St. Christopher (Franks Wild Years))

Hang on St. Christopher through the smoke and the oil
Buckle down the rumble seat and let the radiator boil
Got an overhead downshift and a two-dollar grill
Got an eighty-five cabin on an eighty-five hill
Hang on St. Christopher on the passenger side
Open it up tonight the devil can ride

Tom Waits‘ kleines Roadmovie Easy Rider Style, der nach dem Schutzheiligen der Reisenden benannt ist. Großartiges und brutales Stück zugleich, Easy Rider eben.

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

27.03.2022 - 18:14 Uhr
@kingsuede
Wow wow, what i hoped for ans dreamt of.. genau, was für ein Song! ..sofort im Ohr, gehört und NIE VERGESSEN, was für ein Auftakt-Stück... ;)

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

27.03.2022 - 18:18 Uhr
Die letzten beiden noch kommenden Songs sind dann dafür eher offensichtliche „Hits“.

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

27.03.2022 - 21:49 Uhr
2. Time (Rain Dogs)

Well the smart money′s on harlow and the moon is in the street,
And the shadow boys are breaking all the laws.
And you're east of east saint louis and the wind is making speeches,
And the rain sounds like a round of applause.
And napoleon is weeping in a carnival saloon
His invisible fiancee′s in the mirror.
And the band is going home, it's raining hammers, it's raining nails
And it′s true there′s nothing left for him down here.
And it's time time time, and it′s time time time
And it's time time time that you love
And it′s time time time
And they all pretend they're orphans and their memory′s like a train.
You can see it getting smaller as it pulls away.
And the things you can't remember tell the things you can't forget.
That history puts a saint in every dream
Well she said she′d stick around until the bandages came off,
But these mama′s boys just don't know when to quit.
And mathilda asks the sailors "are those dreams or are those prayers?"

Ein Song über Tod und Vergänglichkeit, der zahlreiche Charaktere aus dem Waitschen Kosmos zusammenbringt. Von der Prostituierten über die Sailors bis zu den Schattenjungs.





AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

28.03.2022 - 10:23 Uhr
..Time..
Applaus Applaus, wie es bei der Muppets Show heißt..

VelvetCell

Postings: 4642

Registriert seit 14.06.2013

28.03.2022 - 10:45 Uhr
Offensichtlich – und doch so richtig!

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

28.03.2022 - 23:02 Uhr
...Uuuuuuuuuuh???..and??..
N⁰ 1??

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

29.03.2022 - 11:02 Uhr
@kingsuede
You keep us hangin' here..
.... ;)
Jetzt schon 1000000 Dank für die irre Arbeit, die liebevollen Details, hat mich erneut mehr Tom Waits lauschen lassen..
Bravo! und Danke.

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

01.04.2022 - 21:26 Uhr
@kingsuede
Wann kommt denn gezz.. die N⁰1 ???

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

01.04.2022 - 21:46 Uhr
Okokok.

1. Tom Traubert‘s Blues (Small Change)

Wasted and wounded, it ain't what the moon did
Got what I paid for now
See ya tomorrow, hey Frank can I borrow
A couple of bucks from you?
To go waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
I'm an innocent victim of a blinded alley
And tired of all these soldiers here
No one speaks English and everything's broken
And my Stacys are soaking wet
To go waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
Now the dogs are barking and the taxi cab's parking
A lot they can do for me
I begged you to stab me, you tore my shirt open
And I'm down on my knees tonight
Old Bushmill's I staggered, you buried the dagger
Your silhouette window light
To go waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
Now I lost my Saint Christopher now that I've kissed her
And the one-armed bandit knows
And the maverick Chinaman and the cold-blooded signs
And the girls down by the strip-tease shows
Go, waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
No, I don't want your sympathy
The fugitives say that the streets aren't for dreaming now
Manslaughter dragnets and the ghosts that sell memories
They want a piece of the action anyhow
Go, waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
And you can ask any sailor and the keys from the jailor
And the old men in wheelchairs know
That Mathilda's the defendant, she killed about a hundred
And she follows wherever you may go
Waltzing Mathilda, waltzing Mathilda
You'll go a-waltzing Mathilda with me
And it's a battered old suitcase to a hotel someplace
And a wound that will never heal
No prima donna, the perfume is on
An old shirt that is stained with blood and whiskey
And goodnight to the street sweepers
The night watchman flame keepers and goodnight, Mathilda too

Ist sogar in meinen Alltime-Top 10. Ich könnte jetzt ausgiebig darüber schreiben, belasse es aber erst einmal bei der verdienten Nummer 1.

AliBlaBla

Postings: 1739

Registriert seit 28.06.2020

01.04.2022 - 22:06 Uhr
@kingsuede
Ok, gerade noch mal gehört, wow.
Wie oben schon geschrieben, was für eine Leistung, die 100 Songs, herzlichen Dank, du hast was gut bei uns.

ijb

Postings: 3408

Registriert seit 30.12.2018

01.04.2022 - 22:23 Uhr
Überraschung!

kingsuede

Postings: 2810

Registriert seit 15.05.2013

01.04.2022 - 22:33 Uhr
Hihi.

@AliBlaBla: Bei aller Mühe sind solche Auflistungen auch immer Selbstvergewisserungen. Aber es freut mich, dass es gefallen hat.

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

11.04.2022 - 16:13 Uhr
Ich habe 100 Tom-Waits-Songs in 10 Gruppen zu je 10 Songs nebeneinander gestellt und diese dann wiederum in 2 Untergruppen zu je 5 aufgeteilt, und daraus eine Top 20 arrangiert, denn ich glaube, dass sich aus einem solchen Muster wichtige Unterschiede und erhellende Details ergeben. Jedes meiner 20 Lieder ist also einzigartig, nur ist es eben so, dass meine Top 20 Liste auch einer gewissen Ordnung und Struktur unterliegt.

Top 20

Tom Traubert's Blues (1976)
Take It With Me (1999)
Day After Tomorrow (2004)
Jersey Girl (1980)
Downtown Train(1985(
The Heart Of Saturday Night (1974)
Ol'55 (1973)
Way Down In The Hole (1987)
Jockey Full Of Bourbon (1987)
Chocolate Jesus (1999)
I Hope That I Don't Fall In Love With You (1973)
San Diego Serenade (1974)
Shiver Me Timbers (1974)
Goin' Out West (1992)
I Don't Wanna Grow Up (1992)
Innocent When You Dreams (1987)
Yesterday Is Here (1987)
Temptation (1987)
Come On Up To The House (1999)
House Where Nobody Lives(1999)
Georgia Lee (1999)
All The World Is Green (2002)
Martha (1973)
Alice 2002)
Hoist That Rag (2004)
Green Grass (2004)
Clap Hands (1985)
Bad As Me (2011)
Time (1985)
The Briar And The Rose (1993)
What's He Building (1999)
Make It Rain (2004)
New Coat Of Paint (1974)
Tango Till They're Sore (1985)
Picture In A Frame (1999)
Dead And Lovely (2004)
Hang Down You Grad (1985)
In The Neighnourhood (1983)
Johnsburg, Illinois 1983)
Soldiers Things (1983)
Shore Leave 1983)
Christmas Card From A Hooker In Minneapolis 1978)
Ruby's Arms (1980)
Borken Bicycles (1982)
Rain Dogs 1985)
Georgia Lee (1999)
I'm Still Here (2002)
Long Way Home (2006)






Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

11.04.2022 - 16:23 Uhr
Strange Weather

Max der Musikliebhaber

Postings: 92

Registriert seit 13.07.2018

11.04.2022 - 16:57 Uhr
Finde seine Musik gut, was mich als Last.fmler nur tierisch nervt, ist die Betitelung seiner Alben bei Spotify. Der absolute Gipfel ist "Bad As Me (DELUXE EDITION REMASTERED)", uff. :D

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

30.04.2022 - 18:48 Uhr
Meine Lieblingssongs

Top 30

1. Tom Traubert's Blues
2. Take It With Me
3. Day After Tomorrow
4. Downtown Train
5. Jersey Girl
6. Ol'55
7. (Looking For) The Heart Of Saturday Night
8. Chocolate Jesus
9. Way Down In The Hole
10. Jockey Full Of Bourbon
11. Goin' Out West
12. I Don't Wanna Grow Up
13. Picture In A Frame
14. The Briar And The Rose
15. Innocent When You Dream
16. Temptation
17. San Diego Serenade
18. Shiver Me Timbers
19. Time
20. November
21. Clap Hands
22. Tango Till They're Sore
23. I Hope That I Don't Fall In Love With You
24. Come On Up To The House
25. Martha
26. Just The Right Bullets
27. Hold In
28. All The World Is Green
29. Green Grass
30. Yesterday Is Here

Taschkent

Postings: 231

Registriert seit 26.02.2022

30.04.2022 - 19:40 Uhr
edit: "27. "Hold On"

Seite: « 1 ... 5 6 7 8
Zurück zur Übersicht

Hinterlasse uns eine Nachricht, warum Du diesen Post melden möchtest.

Einmal am Tag per Mail benachrichtigt werden über neue Beiträge in diesem Thread

Um Nachrichten zu posten, musst Du Dich hier einloggen.

Du bist noch nicht registriert? Das kannst Du hier schnell erledigen. Oder noch einfacher:

Du kannst auch hier eine Nachricht erfassen und erhältst dann in einem weiteren Schritt direkt die Möglichkeit, Dich zu registrieren.
Benutzername:
Deine Nachricht: